Volvo toont voorproefje van volgende generatie 40-serie

Nieuwe compacte modelserie ook met volledig elektrische aandrijving

Volvo presenteert twee nieuwe studiemodellen die de officiŽle lancering van zijn wereldwijde strategie voor compacte modellen markeren. Het Zweedse merk slaat een nieuwe, gedurfde designrichting in.


18 mei 2016

De studiemodellen voor de 40-serie laten zien hoe Volvo wil groeien in de grote, lucratieve wereldmarkt voor compacte premium-modellen. Volvo werkt aan een gedurfd design voor zowel ex- als interieur in combinatie met connectiviteit, elektrische aandrijvingsopties en techniek voor autonoom rijden waarmee het toonaangevend is in de auto-industrie.

Compact Modular Architecture (CMA)

De studiemodellen zijn de eerste die gebouwd zijn op Volvo’s nieuwe Compact Modular Architecture (CMA), die het merk speciaal voor compacte auto’s heeft ontwikkeld en die de designers en ingenieurs de ruimte biedt om gedurfde nieuwe wegen op hun vakgebied te bewandelen.


‘Ieder model in ons gamma heeft zijn eigen karakter, net als de leden van uw en mijn familie’, zegt Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design van de Volvo Car Group. ‘CMA maakt het ons mogelijk om iets speciaals, iets jeugdigs toe te voegen aan deze conceptauto’s. Met hun uitstraling, hun opstandige en uitdagende karakter onderscheiden ze zich nadrukkelijk. Dit is de uitstraling van de toekomstige compacte Volvo’s.’

Volvo’s strategie voor de compacte modellen speelt een essentiŽle rol in de wereldwijde operationele en financiŽle transformatie van de autofabrikant. Het nieuwe gamma compacte modellen omvat ook een volledig elektrisch aangedreven en een Twin Engine plug-in hybride variant – geheel in lijn met Volvo’s missie om het volledige modellengamma te elektrificeren. Volvo verwacht tegen 2025 wereldwijd in totaal een miljoen auto’s met enige vorm van elektrische aandrijving te hebben verkocht.