Van Roosmalen. Dan kom je thuis.

Volvo noteert in 2017 verkooprecord

De wereldwijde verkoop steeg met 7,0 procent in vergelijking met 2016, waardoor 571.577 auto's verder verkocht. In alle regio's was er groei. De verkoop van de nieuwe Volvo XC60 en de totale 90-serie waren de belangrijkste modellen, die het effect benadrukken van het ontwikkelde modulaire platform SPA (Scalable Product Architecture). 

In de Pacifische regio van AziŽ was de groei maar liefst 20,9 procent. Deze groei komt met name uit China, de grootste afzetmarkt van Volvo. Hier was de groei 25,8 procent in vergelijking tot 2016. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika steeg de verkoop met 3,3 procent. In Amerika was deze groei 0,7 procent.

In vele opzichten was 2017 een belangrijk jaar voor Volvo Cars. De nieuwe XC60, vervanger van het best verkopende model in Europa, zag zijn debuut op de Geneva Auto Show in maart.

Ook kondigde Volvo Cars aan dat elektrische aandrijving centraal zal staan in de toekomst van ontwikkeling en dat elk type Volvo gelanceerd vanaf 2019 uitgerust zal zijn met een elektromotor. 

Met de nieuwe focus op elektrisch rijden kondigde Volvo afgelopen jaar Polestar aan, een losstaand automerk als onderdeel van Volvo Car Group.

In september was de introductie van de nieuwe Volvo XC40. Hiermee betreedt Volvo een nieuw segment waarbij bovendien het 'Care by Volvo' abonnement in het leven werd geroepen. Hiermee is het rijden van een Volvo zo simpel als het hebben van een telefoonabonnement. 

Bekijk de modellen