Van Roosmalen. Dan kom je thuis.

Van Roosmalen Helmond wint onderhoudsprijs 2017 door Strix Lease

Volvo-dealer Van Roosmalen in Helmond is door de leaserijders van Strix Lease Service verkozen tot Beste Onderhoudsbedrijf 2017. Lees het artikel van Strix Lease:

Team Van Roosmalen scoorde een gemiddelde beoordeling van 8,9 in het tevredenheidsonderzoek dat Strix Lease Service aan berijders voorlegt na een schade- of onderhoudsafspraak. Ze eindigden daarmee nipt boven Broekhuis in Hoogeveen (Volvo) en Ekris in Veenendaal (BMW/Mini).

“Dit is fantastisch om te horen, zeker omdat het oordeel van buitenaf komt”, vertelt after sales manager Ben Kramers. “Het is ook een bevestiging van hoe belangrijk persoonlijk contact met je klanten is. Wij merken hier ook dat vooral de manier waaróp mensen geholpen worden vaak nog belangrijker is dan de auto of reparatie zelf. We doen er daarom ook alles aan om klanten met een goed gevoel weg te laten rijden.”

Naast de tevredenheidsonderzoeken van Volvo Nederland, hecht Van Roosmalen ook sterk aan eigen opvolging. “Als ik iemand persoonlijk een mail stuur, krijg je eerlijke reacties terug waar we vooruit mee kunnen. Tegelijk moeten “wij van Service” er wel voor waken niet hinderlijk tussen de klant en de werkplaats in te staan. Ik heb het liefst dat een klant rechtstreeks contact met zijn monteur heeft. Die begrijpt het probleem vaak beter en kan ook meteen de juiste vragen terug stellen.”

“Wij hebben in de samenwerking heus wel eens botsende belangen met autobedrijven. Het willen vinden van een oplossing is dan één, maar het is net zo belangrijk dat we er samen voor zorgen dat de leaserijder daar niet mee lastig gevallen wordt”, vertelt Ruud van der Star, bij Strix Lease Service verantwoordelijk voor Onderhoud. “Om het serviceniveau te leveren dat wij onze klanten beloven, hebben we bedrijven als Van Roosmalen keihard nodig. Mooi om te zien dat onze berijders die inzet ook belonen.”

Ben Kramers beaamt dit: “Zolang je met elkaar mee wilt denken, kom je er altijd uit. Wij krijgen bij Strix vaak binnen een uur akkoord op een herstelopdracht, dan kun je de berijder ook echt beloven dat zijn auto aan het einde van de dag klaar staat. Er zijn ook leasebedrijven waar dat akkoord om 15.00 uur pas komt, dan heb je natuurlijk een veel grotere uitdaging om de auto tijdig klaar te hebben.”

Ook Volvo Car Nederland is zeer trots op de einduitslag. “Het feit dat er 3 Volvo-dealers in de top 5 staan is een mooie beloning voor de aandacht die wij samen met onze dealers geven aan het verbeteren van klanttevredenheid. Bij Volvo staat de mens altijd centraal en dat zien we terug in deze mooie scores. Onze felicitaties gaan uit naar de collega’s in Helmond met deze mooie prestatie!”, aldus de lovende marketing directeur Arthur van Es.

De beste 5 Onderhoudsbedrijven van 2017:

1. Van Roosmalen, Helmond 8,9 Volvo
2. Broekhuis, Hoogeveen 8,8 Volvo, Ford, Skoda
3. Ekris, Veenendaal 8,8 BMW, Mini
4. Martin Schilder, Noord-Holland 8,5 VW, Seat, Auto, Skoda, Fiat
5. Bangarage, Amsterdam Zuidoost 8,5 Volvo